به نام عشق
درباره وبلاگ


مرسی که مهمان تنهاییم شدید

پيوندها
عاشقانه ها
عشق یعنی انتظار
بنام عشق
تلخ ترین خاطره
عشقی
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
ازدواج موقت
جلو پنجره ایکس 60
امن ترین درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان به نام عشق و آدرس niceflowers.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 80
بازدید کل : 69335
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


نويسندگان
...

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب:, :: 8:39 :: نويسنده : ...

آيت الله صافي گلپايگاني در توصيه به سادات، اظهار داشتند: سادات براي اين‌که از غير سادات مشخص شوند، همواره شال سبز باخود داشته باشند تا کسي به آنها بي احترامي کند؛ زيرا در صورت بي‌احترامي به آنان دل رسول اکرم (ص) را به درد مي‌آيد؛ بنابراين سادات با نشانه سيادت در جامعه حضور پيدا کنند تا مردم مراقب رفتار خود با آنها باشند.
ايشان با اشاره به اين که نظر شيعه و سني در اين جهت که سادات بايد مورد احترام قرار گيرند، مشترک است، افزودند: در کتب مختلف اهانت هايي که به سادات شده و افراد مورد غضب الهي قرار گرفته اند بسيار نقل شده است که براي مردم درس عبرت خوبي مي‌باشد، از جمله اين کتاب ها «فضائل السادات» است که مي‌بايست همگان آن را مطالعه کنند تا نحوه بخورد با سادات را بدانند و به عظمت اين مسئله را پي ببرند.
معظم له تأکيد کردند: مسئله انتساب به رسول اکرم مسئله کمي نيست و اين‌که کسي از فرزندان حضرت زهرا (س) باشد بسيار با اهميت و داراي پيام هاي فراواني است، اين مسئله نصيب هر کسي نمي شود؛ چون آن حضرت در وصيتشان به امام علي (ع) مي فرمايد «سلام من را به اولاد و ذريه من تا روز قيامت برسان»، اين بزرگترين افتخار براي سادات است.
ايشان با بيان اين که چنين شئوني را خداوند هرگز براي گروه و خاندان ديگري قرار نداده و سادات در اين زمينه منحصر هستند، خاطرنشان کردند: وظيفه همگان است که تا مي توانند و در توان دارند به سادات احترام کنند تا در حد خود اداي وظيفه کرده باشند.
آيت الله صافي گلپايگاني، سادات را فرزندان و ذريه رسول خدا (ص) معرفي کرده و گفتند،: علامه حلي در يکي از کتاب هاي خود وصيت مي کنند به که مراقب رفتار با سادات باشيد و در تجليل و تکريم آنها کوتاهي نکنيد؛ بنابراين علما و بزرگان سلف همه افتخارشان اين بود که به سادات احترام بگذارند.
ايشان با اشاره به اين تجليل از سادات بايد به صورت جهاني انجام شود، و تا ظهور حضرت حجت (ع) ادامه داشته باشد،‌ يادآور شدند: وجود سادات در جامعه برکت است و بسياري از بلا ها در جامعه را رفع مي کنند.

 
چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب:, :: 8:29 :: نويسنده : ...

پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) فرمودند: «چهار دسته را روز قیامت شفاعت کنم، هر چند با گناه اهل دنیا به صحرای محشر حاضر شوند: آن که اولاد مرا یاری کند. آن که از اموالش به اولاد تنگدستم کمک کند. کسی که با زبان و قلب، آنان را دوست بدارد و آن که تلاش کند در انجام حوائج و نیازهای افرادی از ذریه ام که تبعید شده و یا رانده شده اند

پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)فرمودند: «اکرام کنید خوبان ذریه مرا از براى خدا و بدان ایشان را براى من

 

عرض شد خدمت حضرت رضا (عليه السلام ) وضع كسى كه زيان فاحشى كرده بود ايشان فرمودند آن شخص كيست ؟ گفتند فلان مرد سرمايه اى كه معادل ده هزار دينار طلا بود در معامله اى به ده هزار درهم نقره تقليل داده .
حضرت فرمودند اگر كسى يك ثروت هنگفتى را به هزار درهم تبديل كند آيا زيان و اندوهش بيشتر از كسى كه گفتند نيست ؟ عرض كردند چرا. فرمود اينك به شما خبر دهم از شخصى كه زيان او بيشتر از دو نفريست كه ذكر شد. فرض كنيم شخصى معادل هزار كوه طلا داشته باشد و آن هزار كوه را به هزار دانه گندم فاسد و پست بفروشد آيا پشيمانى و اندوهش از آنها بيشتر نيست ؟ گفتند البته بيشتر است . فرمود اكنون نفر چهارم را به شما معرفى مى كنم كه ندامت او بيشتر از سه نفر قبل است و آن كسى است كه بستگان پدر و مادر خود را در دستگيرى و كمك مقدم بدارد بر بستگان دو پدر دينى خويش محمد و على (عليهما السلام ،) زيرا برترى خويشاوندان پيغمبر (سادات ) بر خويشاوندان خود شخص بيشتر است از فضيلت هزار كوه طلا بر هزار دانه گندم فاسد.